Οι Εθνικιστές και η κοινοβουλευτική βιομηχανία

XA-KO13

Ο κοινοβουλευτισμός, που ξεκίνησε από τη Βρετανία τον 13ο αιώνα και μορφοποιήθηκε κατά τη Γαλλική και την Αμερικάνικη Επανάσταση, έχει επικρατήσει απόλυτα, ως μορφή διακυβέρνησης, στο Δυτικό πολιτισμό, χρησιμοποιώντας το όνομα της δημοκρατίας. Η προσπάθεια της ταύτισης της σύγχρονης αστικής δημοκρατίας με το πολίτευμα που θεμελιώθηκε στην Αθήνα με τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη, λίγο πριν από την έναρξη του 5ου π.Χ. αιώνα, είναι πολιτικά και ιστορικά αστήρικτη, καθώς το περιεχόμενο και η λειτουργία των δύο αυτών πολιτευμάτων είναι εντελώς διαφορετικά. Πέρα από τις διαφορές στους θεσμούς και στις λεπτομέρειες της οργάνωσης του κράτους, υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στις θεμελιακές ιδέες στις οποίες εδραιώθηκε η Αθηναϊκή Δημοκρατία και δεν έχουν καμία σχέση, στην πράξη, με την αστικοδημοκρατική πραγματικότητα.

Στον Επιτάφιο Λόγο, που ο Θουκυδίδης αποδίδει στον Περικλή, οι δύο βασικές αρχές της Αθηναϊκής Δημοκρατίας αναφέρονται ως ισονομία και ελεύθερη συμμετοχή στη διαχείριση της πόλης (μόνο για όσους ανήκαν στην τάξη των πολιτών φυσικά). Για την ισονομία στην αστική δημοκρατία δεν θα αναφερθούμε, παραπέμποντας απλά τους αναγνώστες στις πολιτικές διώξεις εναντίον των Εθνικιστών.

Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα συμμετοχής στα κοινά και τη διαδικασία επιλογής των αρχόντων στον κοινοβουλευτισμό, είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του Συστήματος. Οι εκλογές, η ανά τετραετία γιορτή της δημοκρατίας, δεν είναι παρά μια αγοραπωλησία ψήφων για την επιλογή της διαχείρισης του κράτους από μια σταθερή μειοψηφία ειδικών και επαγγελματιών της διακυβέρνησης.

Σε αυτό το στημένο παιχνίδι που καταλήγει σε πλειοδοτικό διαγωνισμό για λίγους, οι Ιδέες φαντάζουν ανίσχυρες να βρουν ανταπόκριση, ιδιαίτερα όταν έχει επιβληθεί, από το κύκλωμα που αναφέρθηκε, μια συνομωσία σιωπής.

Εξάλλου, ολόκληρο το οικοδόμημα της αστικής δημοκρατίας είναι θεμελιωμένο σε υλιστικές σχέσεις μεταξύ αρχόντων και αρχομένων. Το Λαϊκό Εθνικιστικό Κίνημα αγωνίζεται για μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα, σε Εθνικό και Κοινωνικό επίπεδο, βασισμένη στις Αξίες και τα Ιδανικά της Φυλής. Οι Χρυσαυγίτες είναι πάνω απ’ όλα Αγωνιστές και όχι ψηφοφόροι.

Το Λαϊκό Εθνικιστικό Κίνημα μετράει τη δύναμή του καθημερινά, στο δρόμο, στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στις πορείες και τις συγκεντρώσεις. Δεν περιμένει κάθε τέσσερα χρόνια να αποκτήσει ένα πεντάλεπτο δημοσιότητας στο προεκλογικό πανηγύρι. Άλλωστε ο στόχος μας είναι να είμαστε παρόντες πάντα και παντού και με ό,τι μέσα διαθέτουμε να κάνουμε τις θέσεις μας γνωστές.

Advertisements